پایگاه تخصصی فقه هنر

مجمع المسائل-ج3-ص195

س 20 – عده‌اى از خدا بى خبر، به يك زن ومرد مسلمان اتهام زنا بسته وجريان به دادگاه كشيده شده وپس از مدتى كه آبروى آن دو، رفته دادگاه، رأى به بى گناهى آنها صادر كرده است بفرمائيد افرادى كه اين چنين با آبروى مسلمانان بازى مىكنند چه مجازاتى دارند؟ ج – از قضيه شخصيه اطلاع ندارم بطور كلى اگر كسى بديگرى نسبت زنا دهد وشرعا نتواند اثبات كند بايد حد قذف بر او جارى شود واجراى اين حد، پس از ثبوت شرعى قذف، بايد از طرف حاكم شرع جامع الشرائط باشد.

س 21 – اگر لواط كننده با خواهر لواط شونده ازدواج نمايد وزوجه از وقوع لواط بى خبر ومرد جاهل بمسئله باشد تكليفشان چيست، آيا واجب است كسى ديگر كه از وقوع لواط خبر دارد بزوجه اطلاع دهد وآيا واجب است كسيكه مسأله حرمت ازدواج لاطى با خواهر ملوط را مىداند مرد را بمسئله آگاه نمايد يا خير؟ ج – در فرض سئوال كه زن جاهل به موضوع وشوهر جاهل به حكم است ودر حال جهل مرتكب معصيت نيستند اولاد آنها در حكم حلال زاده است واخبار از وقوع لواط، به زوجه واجب نيست واگر كسى بگويد ونتواند در نزد حاكم شرع اقامه شهود كند حد قذف بر او جارى مىشود.

بلى گفتن حكم شرعى به زوج يعنى حرمت ازدواج لواط كننده با خواهر ملوط بنحو كلى مانع ندارد بلكه در موارد ابتلاء لازم است.

بعض احكام لواط وحد آنس

22 – شخصى در سن جوانى در حال خواب اشخاص نسبت بآنان اعمال شهوانى انجام مىداده بطورى كه آنان متوجه نبوده‌اند راه توبه او چيست؟ ج – سؤال مجمل است اگر مقصود اين است كه نعوذ بالله با آنان لواط نموده شرعا دو حكم دارد اول خواهر ومادر ودختر ملوط بلائط حرام ابديست.

دوم آن كه بايد حد بر او جارى نمود وحد او قتل است با اختلاف در كيفيت قتل واگر مقصود تفخيذ است حد او صد تازيانه است بهر حال گناه بزرگ است وتوبه آن پشيمانى واستغفار است.

س 23 – اگر كسى لواط كرد وسپس شخص ديگر را بقتل رسانيد با تقاضاى قصاص