پایگاه تخصصی فقه هنر

هنر هشتم-ج1-ص78

فسادى را به وجود بياورد ، مثلا يك دزدى را سازماندهى كند و يا انسانهايى را بكشد
، از اتومبيل يا هواپيماى جت استفاده خواهد كرد اگر شما بخواهيد مانع شويد و
احياء نفوس كنيد ، حتما بايد از هواپيما استفاده كنيد و زودتر از او يا همراه با
او لااقل پشت سر او خود را به آن مكان برسانيد و اينجاست كه بايد از اتومبيل و
يا هواپيما استفاده كنيد و گرنه عقب خواهيد ماند اما اگر خود را با اين هواپيماى
تندرو پاى كار نرسانيد ، قهرى است كه عقب مى مانيد اين كه جاى بحث ندارد تمام
صحبت من در اين جهت است ، شما – چه به عنوان مجموعه ى حوزه كه همه نوع هنر در
آن مى گنجد و چه به عنوان غير مجموعه – هنگامى كه مايه ى يك هنر را در خود يافتيد
، سعى كنيد چشمه ى هنر را در خود به جوشش درآوريد و ريشه دار ترش كنيد ، تا
بتوانيد انقلاب اسلامى ، اين انديشه ى مقدس و معصوم و اين روح پاك امروز دنيا را
كه در دنياى ناپاك افكار غلط و روزگار سياه كنونى دارد جاى خود را باز مى كند ،
به جريان درآورده و آن را در پهنه ى جهان بگسترانيد

البته در اين مورد ما صاحب شعار نيستيم صاحب مسئله خود خداست كه دارد اين

فكر را پيش مى برد اين سنت الهى است و ما هم يكى از آن مجموعه هايى هستيم كه
اين سنت روى ما عمل كرده است نه اينكه گمان كنيم اين ما بوديم كه اسلام را در
دنيا به اين ابهت رسانديم ؟ ! تا جايى كه مسئله ى اسلام در همه جا ، تا آفريقا و
اروپا براى استكبار جهانى يك مسئله ى خطرناك شده و از آن احساس خطر مى كند يعنى
نبايد اين شبهه براى ما بوجود بيايد كه اين ما هستيم كه داريم استكبار جهانى را
به عنوان خودمان مى ترسانيم و مى لرزانيم نه ، اين اسلام و سنت الهى است كه در
تاريخ اقتضا مى كرد كه