پایگاه تخصصی فقه هنر

هنر هشتم-ج1-ص36

دقيقى ندارم از وضع سازمان و حركتى كه سازمان تبليغات داشته و توفيق هائى كه
داشته ، ليكن يقين دارم كه اين توفيقات زياد بوده است و اما دو سه نكته را من
يادداشت كردم كه عرض كنم يك مسئله اينست كه تبليغ ما ، در سازمان تبليغات
اسلامى و هر تبليغ درست ديگر ، طبعا تبليغ اسلام است ، حال يك سوال اين است كه
كدام اسلام ؟ بعضى در مقابل اين سئوال حساسند ! آقا كدام اسلام چيست ؟ خوب اسلام ،
يك اسلام است بله شكى نيست كه پيغمبر اسلام يك شخص معينى است ، قرآن اسلام هم
يك فرد مشخصى است ، اما برداشت از قرآن و عملى كه در زير لوا و شعار تمسك به
همين قرآن و پيغمبر انجام مى گيرد ، گاهى دو نوعش صد و هشتاد درجه با هم تفاوت
دارد ! همين امروز شما نگاه كنيد به كشورهاى اسلامى ، حالا بعضى ها نجيبند و صريحا
مى گويند ما اسلامى نيستيم اما بعضى ها نخير ، نانجيبند و ادعاى اسلام مى كنند ، اما
حركتشان و كارشان كار اسلامى نيست در كشورهاى اسلامى چه مرتجع شان و چه به اصطلاح
مترقى شان شما داريد روش هاى گوناگونى مى بينيد بنابراين امروز در دنيا هم اين
حرف مطرح است كه به چه اسلامى و به كدام اسلام ما دعوت مى كنيم ؟ خوب جمهورى
اسلامى و انقلاب ما بر اساس يك اصولى متكى بوده كه آن اصول را اسلام مى دانسته و
خارج از آنها را اسلام نمى داند شما مى بينيد در بيانات رهبر عزيز ما كه استوانه
اصلى نظام ما هستند و نيز قاعده و مبناى اصلى فكر اسلامى ما ببينيد ، ايشان درباره
كسانى كه مدعى اسلامند و مبلغ اسلامند و عالم اسلامى اند اما در خط طواغيت زمان
كار مى كنند ، چه تعبيرات تندى دارند ، بعد از انقلاب ، تعبير ( ( آخوندهاى
دربارى ) ) را بارها از ايشان شنيده ايد كه البته ايشان قبل از انقلاب هم نسبت
به