پایگاه تخصصی فقه هنر

مجمع المسائل-ج2-ص209

ممكن است زانى‌ نامبرده با يكى‌ از آنان، مادر ويا دختر زانيه ازدواج كند يا نه ودر صورت امكان با كدام يك از آنان مى‌تواند ازدواج كند.

ج – در فرض سؤال هر دو بر زانى‌ حرام ابدى‌ هستند وازدواج با آنها جايز نيست.

س 587 – زن ارمنى‌ با داشتن همسر، با مسلمانى‌ رابطه پيدا كرده واين رابطه منجر بعمل جنسى‌ هم شده وبعد بطورى‌ كه شخص مسلمان مدعى‌ است آن زن با اصرار از شوهرش طلاق گرفته وبراى‌ اين كه بعقد همين شخص مسلمان در آيد مسلمان شده آيا اين فرد مسلمان با آن كه زن مسيحى‌ در نكاح مرد مسيحى‌ بوده وبا او عمل جنسى‌ انجام داده مى‌تواند با او ازدواج كند يا خير.

ج – زنا با زن شوهردار موجب حرمت ابدى‌ است اگر چه زن كافره باشد س 588 – لو زنى‌ رجل بامرأة هل يجوز لابنه ان يتزوج مع بنت بنتهاام لا وهل يفرق بين ذات البعل وغيرها.

ج – نعم يجوز ولا فرق في هذا الحكم بين الزنا بذات البعل وغيرها.

س 589 – در رساله‌هاى‌ عمليه مذكور است كه انسان نمى‌تواند در ازدواج جمع بين دو خواهر كند بفرمائيد آيا اين حكم مخصوص دو خواهر نسبى‌ است يا در رضاعيتين و مختلفتين هم همينطور است.

ج – جمع بين رضاعيتين و مختلفتين هم حرام است وبا نسبى‌ فرق ندارد.

س 590 – جمع بين دو خواهر در ازدواج در صورتيكه هر دو يا يكى‌ از آنهافرزند زنا باشد چطور است.

ج – جمع بين دو خواهر در ازدواج حرام است اگر چه هر دو يا يكى‌ از آنها ولد زنا باشد.

س 591 – مردى‌ با زنى‌ زنا نموده وبواسطه جهل بمسألة بعد از مدتى‌ دختر همين زن را عقد كرده وچند اولاد از او به عمل آمده وحاليه متوجه بمسألة شده فعلا تكليفش چيست.