مجمع المسائل-ج2-ص13
ونستون مىباشد از شهرستانى مىخرم وبه شهرستانى ديگرمى برم تالقمه نانى براى زن وبچهام تهيه كنم آيا اين كسب از نظر شرع مقدس اسلام مباح است يا خير.
ج – نظر باين كه دولت اسلامى از قاچاق فروشى نهى كرده شما بايد قاچاق فروشى نكنيد و از مقررات دولت متابعت نمائيد.
س 7 – بطورى كه در رسالهها مرقوم فرمودهايد موسيقى حرام است فهميدن معناى موسيقى براى ما مشكل شده كه كدام نوع از اصوات، موسيقى هست وكدامنيست ومسألة بزرگ ما اينها است كه از راديوها بعضى از اوقات صدائى مثل زنگوله مىشنويم واز نظر عرف آن طور صداها را مناسب مجالس لهو ولعب مىدانيم در صورتى كه شهوت انگيزى ندارد ولى در اين كه مناسب لهو ولعب مىباشد شكى نيست.
ج – هر صوتى كهيقين داريد كهغناء و مناسب مجالس لهو ولعب است حرام است.
س 8 – شخصى در حال فقر از آبادى خود مهاجرت نموده ودر شهرى در يك مغازه شراب فروشى كه مربوط بشخص يهودى بوده مشغول بحمالى شده فعلا از اين كسب داراى مستغلات شده باز هم بهمين شغل مذكور اشتغال دارد اگر خواسته باشد مبلغى به ساختمان مسجد كمك و مساعدت نمايد جائز است يا نه.
ج – پول حمالى شراب حرام است ولكن اگر حرام بودن عين پولى كه براى مسجد داده معلوم نباشد و احتمال داده شود كه خصوص اين پول را از طريق حلال تهيه نموده است اشكالى ندارد اگر چه بهتر است از پول مشتبه نيز اجتناب شود خصوصا در ساختمان مسجد.
س 9 – خريد وفروش عذره وخون وموى انسان چه صورت دارد.
ج – خريد وفروش عذره جايز نيست اما پول گرفتن بعنوان رفع يد مانعى ندارد ولى جواز خريد وفروش خون براى تزريق بعيد نيست لكن احوط اجتناب است مگر بنحوى كه در عذره ذكر شد وخريد وفروش مو اشكال ندارد.
س 10 – خريد وفروش تيغهاى صورت تراشى و جوراب هاى نازك زنانه وقوه هاى گرام چه صورت دارد.