پایگاه تخصصی فقه هنر

مجمع المسائل-ج1-ص455

صحيح است.

س 4 – كسانيكه محرم به احرام عمره تمتع مى‌شوند و بعد وظيفه آنها حج افراد مى‌شود آيا بايد ثانيا به نيت حج افراد تلبيه بگويند و محرم شوند يا خود بخود عمره مبدل به حج افراد مى‌شود و تلبيه و احرام مجدد لازم نيست؟.

ج – ثانيا تلبيه و احرام، لازم نيست بلكه با همان احرام و تلبيه‌اى‌ كه براى‌ عمره تمتع گفته با قصد حج افراد، بعرفات مى‌رود.

س 5 – بعد از محرم شدن و گفتن تلبيه، مى‌تواند بعنوان احتياط ثانيا تلبيه بگويد و محرم شود يا خير؟ و آيا تكرار تلبيه مضر به حج او هست يا نه؟.

ج – اگر احتمال عدم صحت تلبيه و احرام اول را بدهد رجاءا و احتياطامانعى‌ ندارد.

س 6 – اگر زن تكبيرة الاحرام يا قرائت را در نماز و تلبيه را در موقع محرم شدن بلند بگويد بطورى‌ كه اجنبى‌ بشنود جايز است يا نه؟ و بر فرض عدم جواز باطل است يا نه؟.

ج – اگر با شنيدن اجنبى‌ جهر بتلبيه كرده، احوط لزومى‌ اعاده است.