مجمع المسائل-ج1-ص35
است و طرف ديگر دهان خونى شده و به دندان مصنوعى نرسيده همين حكم را دارد يا نه؟.
ج – در صورتيكه خون بدندان مصنوعى نرسد تطهير لازم نيست و اگر خون به آن رسيده تطهير لازم است س 32 – دندان مصنوعى را كه ارمنى ساخته ونجس است آيا بدهان گذاشتن آن جائز است يا خير و براى نماز چه صورت دارد؟.
ج – ظاهر دندان مصنوعى بتطهير، پاك مىشود و باطن بنجاست باقى است و نماز با آن بنظر حقير، صحيح است.
س 33 – دندان گذاشتن شخص يهودى براى مسلمان از نظر شرع مقدس اسلام – خصوصا با لحاظ اين كه احتمال اين هست كه كار او از حيث استحكام ظرافت از كار بعضى از مسلمانها بهتر باشد – چگونه است؟ ج – مانعى ندارد ظاهر آن را تطهير كنند ولى باطن آن بنجاست باقى است لكن مبطل نماز نيست.
دود يا بخار چيزى كه نجس يا متنجس است
س 34 – اگر نفت نجس را بسوزانند دود معمولى كه باندازه متعارف از آن بلند مىشود پاك است يا نجس و دود غير معمولى چه صورت دارد؟.
ج – در هر دو فرض پاك است.
س 35 – بخار روغن نجس پاك است يا نه؟.
ج – بخار نجس يا متنجس تا حال بخار دارد، پاك است ولى اگر به ملاقات جسمى، مبدل به آب شود احتياط لازم، اجتناب از آن است.
س 36 – انواعى از غذا و خوراك و ميوه و غيره داخل يخچال است كه بعضى طاهر و بعضى متنجس است يخچال روشن است و بخار كرده و بالاى آن برفك زده آن برفك چه صورت دارد و در صورت تبديل شدن به آب، پاك است يا نه؟.
ج – چون معلوم نيست برفك آن از بخار اشياء متنجسه باشد محكوم به طهارت است.