جامع الشتات-ج4-ص436
جواب: بلى جايز است.
حد معينى در متعه در جانب قلت وكثرت در شرع ثابت نشده.
اما در جانب قلت، پس مشهور آن است كه هر چند به مقدار يك جماع كردن هم نباشد [ صحيح است ].
وتحديد ابن حمزه به مابين طلوع شمس تا نصف النهار، ضعيف است.
واما در جانب كثرت: پس خلافى در مسأله نديدم.
وشايد اجماعى باشد چنانكه بعضى گفته اند كه ظاهر اين است كه اجماعى است.
وبه مقتضاى عمومات هم صحيح است ومانعى از براى آن نيست، به غير احتمال مرگ قبل از تمام شدن.
واين مضر نيست با وجود تراضى طرفين.
والله العالم.