پایگاه تخصصی فقه هنر

هنر هشتم-ج1-ص81

تفكر اسلامى و انديشه ى پاك الهى در زمانى ظاهر شود و از قرار معلوم هنگامه ى آن
آغاز شده است آرى يكى از نشانه هايش ما هستيم ، يكى از نشانه هايش لبنان است
، يكى از نشانه هايش آفريقا و ديگر كشورهاى اسلامى است و يكى از نشانه هايش هم
احساس ضعف دنيا در مقابل تفكر الهى و توحيدى است كه وجود دارد از اينرو در اين
مجموعه و در اين حركت عظيم با اين فكر پاك و مقدس كه در دنيا بوجود آمده است
( فكر انقلابى ، فكر توحيدى ، فكر الهى ) در صف آرايى ميان اين فكر و فكر شيطانى
و اهريمنى ، بايد هنرمندانى چون شما از مايه هاى ناب و اصيل بهره جسته و به آن
غلظت بخشند شاعر ، نويسنده و هر هنرمند ديگرى بايد تمام ظرفيت هنرى خويش را در
تقويت اين حركت مقدس به كار گرفته ، و از ابزار هنر حداكثر استفاده را بكند

البته اين بحث را كه آيا هنر ابزار است ، يا نه ؟ و تعبير ابزار كردن براى

هنر درست است ، يا درست نيست ؟ كسانى كه اهل اين بحث ها هستند بايد آنرا
دنبال كنند مقصودم روشن است ، من از خواهران و برادرانى كه در مجموعه ى حوزه كار
مى كنند خواهش مى كنم كه مطلب را مهم بشمارند البته پيشرفت شما خيلى خوب بوده
، گر چه شما برادران و خواهران را غالبا از نزديك نمى شناسم و نمى توانم بگويم
پيشرفت شما خيلى خوب بوده ، لكن پيشرفت هنر متعهد و انقلابى خوب بوده است من
مطمئن هستم اگر تلاش بكنيد و امكانات هم همانطور كه گفتيد فراهم شود ، ( ( هنر
حقيقى و پر جوشش ) ) در كشور ما كه پايگاههاى زيادى هم دارد در آينده نزديك
حتما خواهد توانست اين فكر صحيح – تفكر انقلاب و تفكر توحيدى – را بر جو اين
جامعه مسلط كند و آن را عمق ببخشد