پایگاه تخصصی فقه هنر

هنر هشتم-ج1-ص68

فكرى خيلى عميق و بالايى آن هم به صورت ( ( دستگاه مركزى ) ) بايد در سازمان
تبليغات اسلامى بوجود بيايد و اگر هست تقويت بشود ، و براى همين نوع سياستگذارى
ها نگاه كند به جامعه ، ببيند امروز ما در جامعه چه مى خواهيم ؟ ما دو جور نياز
داريم ، نيازهاى هميشگى و نيازهاى فصلى و مقطعى گاهى نيازهاى مقطعى ، اهميتش از
نيازهاى هميشگى كمتر نيست حالا مثلا از بابت نمونه ، نمونه اى كه بنده با بعضى از
برادران و خواهران سازمان يكى دو سال قبل از اين هم مطرح كردم ، عرض مى كنم فرض
بفرمائيد ما امروز با يك خلاء فكرى در زمينه حجاب اسلامى و پوشش زن مواجه هستيم
اين را چه كسى بايد پر كند ؟ ما بعد از انقلاب ، چقدر در باب حجاب و پوشش زن
حرف زده ايم و مطلب ارائه كرده ايم ؟ تا توقع داشته باشيم كه فلان خانم بار آمده
در محيط غير اسلامى ، كه البته در سايه شور و هيجان انقلاب به اين حكم اسلامى
گرايش هم پيدا كرده ، اين بصورت عميق باور كرده باشد اين حكم اسلامى را و
همچنانكه به باورهاى دينى و اجتماعى خودش پاى بند است ، به اين باور هم پاى بند
باشد چقدر تبليغ در اين زمينه ما انجام داديم ؟ چقدر كتاب يا شعر يا قصه و يا
سخنرانى عمومى براى همه مردم در زمينه لزوم حجاب داشته ايم ؟ تا اگر به يك
خانمى در خيابان گفتيم ، خانم چرا شما حجابت اين جورى هست ، خاطر جمع باشيم كه
او قادر به بيان نيست ، مواخذ بالبيان نيست من احساس خلاء مى كنم در اين زمينه
خوب اين كار را چه كسى بايد بكند ؟ اين يك مسئله مقطعى است يعنى در اين مقطع
از انقلاب ، يك چنين مسائلى وجود دارد كه بايستى به آن پرداخت يك عقل مركزى ،
دستگاه فكرى و مجتمع مركزى بايد وجود داشته باشد كه نگاه كند به صحنه جامعه و
نگاه كند به صحنه جهانى