هنر-ج1-ص114
نبود ، هيچ كار با آنها نداشتند . . . سيد حميرى كسيست كه خواندن اشعار او حتى
در مجالس سه نفره و چهار نفره ممنوع بود ، چرا ؟ براى خاطر آنكه حامل همان پيام
بود . كميت كسيست كه به جرم محبت اهل بيت ( ع ) پس از سالها در بدرى بدست
حكام بنى اميه مظلومانه به شهادت رسيد .
. . . هيچ خليفه اى در زمان دعبل نيامد
مگر اينكه دعبل يك داغ باطله اى از شعر خود
بر پيشانى او كوبيد . . . و براى هر كدام بر يك كتيبه ى پاك نشدنى و محو نشدنى
در تاريخ يك نقش زشتى كشيد كه از دهها سخنرانى بالاتر بود .
شما بايد آن پيامى را كه به مادحان اهل بيت ارزش مى داده حفظ كنيد و آن
پيام عبارتست از :
پيام حفظ دين حق الهى در سايه ى ولايت اهل بيت ، مبارزه با
دشمنان اهل بيت ، مبارزه با دشمنان حق و مبارزه با تمام طواغيت و عصيانگرانى
كه در مقابل حق قرار دارند .
برادران ! اين انقلاب برادران دشمن دارد ، دشمنان جدى هم دارد . اين انقلاب در
مقابل آن دشمنان روى دوش ايمان مردم قرار گرفته است و اين ايمان بايد عمق
پيدا كند . و صفا و جلا پيدا كند . . . كدام زبان از زبان مادحان اهل بيت
مناسب تر ؟ اين شما هستيد كه بايد شعرهاى استوار و قوى ، از لحاظ معيارهاى شعرى :
بالا ، و در عين حال حامل پيام انقلاب را . . . براى مردم بخوانيد . . . با همان
پيامى كه همه ى پيامبران و اولياى و اوصياى داشتند : پيام دفاع از حق و مبارزه
با باطل ، باطلى كه امروز دنيا را فرا گرفته است .
الحمدلله امروز شاعر هم زياد داريم ، شعراى خوب . اين برادر عزيزمان شعرى
خواندند . . . چون جاهايى از آن به بنده اشاره داشت ، نمى خواستم تحسين كنم ،
اما انصافا شعر بسيار قوى و زيبايى بود .
بنابراين اولين چيزى كه بايد مورد توجه قرار گيرد ، پيام انقلاب است .
در مصيبت ، در مدح و در اخلاقيات . . . چه بهتر كه شعر با زبانى مردمى كه شما