پایگاه تخصصی فقه هنر

هنر-ج1-ص50

اين زيباييها . ( 1 )

كارگردانان سلطه ى فرهنگى غرب ، تلاش گسترده اى كردند كه شعر و ادب فارسى را

در خدمت هدفهاى انحرافى يا پوچ درآورند و در اوج حركتى كه([ تجددمابى](
ناميده و پنداشته مى شد ، كوشيدند شعر را . . . به فساد و هرزگى و پستى آلوده
كنند . . . حجم شعرى كه به كار ضلال ذهن و دل مردم گرفته شد يا به آستان جباران
قدرناشناس نثار گشت ، در دوران سلطه فرهنگى كم نيست . ( 2 )

اسلام كلام والا ، و نيز ، سخنسراى خداجوى را ارج مى نهد . سخن زيبا نشانه اى از

خداوند جميل است و خداوند ، زيباترين گفته ها را كه كلام الهى ست ، بر بالهاى
فصاحت و بلاغت نشانيده ، به پروازى جاودانه درآورده و همه ى تاريخ را با فروغ
درخشان آن ، منور ساخته است . ( 3 )

رسول امين پروردگار . . . شاعران متعهد را فرمانروايان كشور سخن مى خواند . اين

سيره ى نيكوى اولياء الله است كه ارجمندترين حقايق را در نفيس ترين حله هاى
بيان ، بر دلهاى پاك عرضه كنند و سخن فاخر و برنده ى خود را همچون ذوالفقارى
پيروز بر پيكر سيه كاران دوران فرود آورند . ( 4 )

به بركت صدور همين بيانات شيوا و شورانگيز كربلاست كه عاشورا فقط


1 ) – همانجا .

2 ) – پيام به([ كنگره ى شعر و ادب نهضت سوادآموزى خراسان]( ، 9 / 7 / 1364

.

3 ) – پيام به([ كنگره ى شعر جنگ ( اهواز]( ، 5 / 9 / 1365 .

4 ) – همانجا .