احکام عقد و عروسی-ج1-ص67
گلپايگانى: آواز خواندن در عروسي آنهم در شب زفاف بعيد نيست جايز باشد مشروط به آنكه نامحرم صداي آنها را نشنود لكن احتياط مستحب در ترك است. ارشاد السائل، سؤال 568.
29. اراكى: بطور كلي غنا جايز نيست و در مجلس عروسي بنابراحتياط واجب نبايد آواز غنايي بخوانند. استفتاء.
30. 319. سؤال: آيا زنها مي توانند در صورتي كه در مجلس عروسي مردان محرم وجود دارند آواز غنايي بخوانند.
بهجت: خواندن غنايي حرام است. استفتاء.
تبريزى: براي زنها اشكال ندارد، ولي گوش دادن به آواز غنايي براي مردجايز نيست. صراط النجاة، سؤالهاي 1004 و 1016.
فاضل: جايز نيست. استفتاء.
31. اراكى: بنابراحتياط واجب بايد ترك كنند. استفتاء.
بهجت: اگر غنا نباشد اشكال ندارد. استفتاء.
گلپايگانى: بعيد نيست آواز خواندن خانمها آنهم فقط در شب زفاف مشروط به آنكه نامحرم صداي آنها را نشنود جايز باشد لكن احتياط مستحب در ترك است. ارشاد السائل، سؤال 568.
32. بهجت: اگر موجب فساد است مجاز نيست. بلكه غالباً خواندن زن در حضور مرد و استماع آن موجب فساد است، پس مجاز نيست. استفتاء.
خامنه اى: اگر صداي زن به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صداي او هم به قصد لذت و ريبه نباشد و مفسده اي هم بر آن مترتب نگردد گوش دادن به آن براي مردان، اشكال ندارد. محرم باشند يا نامحرم.
اجوبة الاستفتائات، ج 2، سؤال 62.
33. بهجت: اگر موجب فساد است مجاز نيست. بلكه غالباً خواندن زن در حضور مرد و استماع آن موجب فساد است، پس مجاز نيست. استفتاء.
34. 325. مسئله: جمع خواني زنان و مردان اگر غنا نباشد و موجب تهييج و مفسده نشود و رعايت مسائل محرم و نامحرم بشود، مانعي ندارد.
خامنه اى: استفتاء.
فاضل:جامع المسائل، ج 1، با استفاده از سؤال 977.
بهجت: اختلاط زن و مرد جايز نيست. استفتاء.
35. بهجت: اگر موجب فساد است مجاز نيست بلكه غالباً خواندن زن در حضور مرد و استماع آن موجب فساد است، پس مجاز نيست. استفتاء.
گلپايگانى: بانوان و دختران نزد نامحرم قرآن را با صدا نخوانند و همچنين با صدا خواندن مرد چنانچه موجب تلذّذ بانوان باشد اشكال دارد. مجمع المسائل، ج 2، با استفاده از سؤال 652.
فصل چهارم: احكام عقد و عروسي(2).